NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2009
Skrivet av: Lillian Simonsen skrivet 2009-06-13, 21:28
Hej!
Jeg har, via AD Online, fundet min oldemors navn i en ”Obefintlighetsbok” og  vil gerne have hjælp til tolkningen af de oplysninger, der findes i bogen. Hvad skulle der til, for at man blev registreret som ”obefintlig”? Hun rejste til Danmark som 17/18-årig omkring 1878 og kom aldrig tilbage til Sverige.
 
Det drejer sig om ”AD Online: Göteborgs Domkyrkoförsamling AIII:1a Bild: 26/229, sida: 0021”, som er 1. del af 1883-1890 Obefintlighetsbböcker, No. 39 Andrén (Andersson), Hulda Amalia født 29/6 1860 i Gustavi Domkyrkoförsamling.  
 
Jeg undrer mig over, at hun er registreret under ”Giftas”. Feltet ”Äktenskap Gift” er mærket op med en rød vinge - hvad betyder det? Desuden vil jeg gerne vide, hvad der menes med  ”Inflytat Från - B 140”? Kan jeg eventuelt finde hende registreret et andet sted?
 
Jeg vil være meget taknemmelig for oplysninger og råd til, hvordan jeg skal komme videre. Hulda Amalia mistede som 3-årig sin mor, Johanna Christina Carlsdotter Alsing, der døde 15/10 1863 (Göteb. Domkyrkoförs.). Anton Andersson Andrén, Hulda Amalias far, giftede sig ikke igen, før 1872, så jeg formoder, at Hulda Amalia må være kommet i pleje et eller andet sted.
 
Venlig hilsen
Lillian
Danmark