NULL Skriv ut sidan - Visnum Kil EI:1 1706-1798 bild 33 sid 53

Anbytarforum

Titel: Visnum Kil EI:1 1706-1798 bild 33 sid 53
Skrivet av: Ewa Karlsson skrivet 2015-02-21, 14:50
Tack Lars
Ja, släktforskningen är som ett gift och man har svårt att slita sig. Tack för dina ändringar. Det låter väldigt spännande, skulle det kunna vara så att de levde i ett syndigt förhållande, att de kanske har gömt sig! Till dess att det var möjligt att gifta sig.
Prästerna skickade ju så kallade avier, när personer lämnade socknen. Så det var väl inte så lätt att bara flytta på sig. Man skulle ju kunna tänka sig att de for iväg och gifte sig någon annan stans, eller? Och sagt att de tappat sina avier! Nej nu far nog fantasin iväg med mig riktigt ordentligt.  
Men, tänk att det alltid blir så spännande! Just nu har jag dessutom uppdagat att en annan ana har blivit mördad enligt Härads rättsprotokoll. Så nu har jag fullt upp med att sortera intrycken och läsa protokollet. Det är inte lätt, men jag skall ivrigt göra ett försök. Det är den tyska skrivstilen, är inte riktigt vän med den än. Den dagstidning som fanns på denna tid då mordet begicks var; Carlstads Wecko-tidning, den hade tyvärr uppehåll i sin utgivning mellan åren 1796-1800 och mordet skedde 1797.  
Med vänlig hälsning
Ewa Karlsson