NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-08-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-08-10
Skrivet av: Agneta Björk skrivet 2000-08-06, 08:54
Hej!
 
Först vill jag säja till Agneta H och Sigyn att jag är släkt med tvillingbrodern Olof Ersson i Ulvkisbo och har en del uppgifter om honom och om hans efterkommande om ni skulle vara intresserade. Jag har också nutidskort på släktgården om ni skulle vilja veta hur den ser ut.
 
Så till Susanne.  
Jag är med i hembygdsföreningens Forskaravdelning. Den har byggt upp ett forskarrum på vårt bibliotek. Där har vi en del mikrokort rörande socknen plus alla Koverstablad, hembygdsföreningens årliga skrift. Jag vet att jag läst artiklar om soldater i den, men eftersom det finns så många nummer så har jag det inte aktuellt.  
 
Vi har ocskå mikrokort över Österfärnebos soldater, kanske kunde du ha hjälp av att titta igenom dem? Vårt forskarrum är öppet för allmänheten att sitta och arbeta i under bibliotekets öppettider plus efter överenskommelser med oss i forskargruppen. Se hemsidan. koversta.cjb.net
 
Det finns en man i vår forskargrupp som är mer insatt av Österfärnebos soldater än andra. Eftersom jag inte vill lägga ut telefonnummer till andra personer här på sidan så ber jag dig ringa mig så ska du få numret till honom. Mitt telefonnummer är 0291-500 41.  
 
Jag håller för resten på att skapa ett fotoarkiv över gamla färnbobor, de här tjocka gamla svart-vita korten som var så vanliga förr. De ska ligga tillgängliga för alla som har intresse av dem. Just nu håller jag på att leta efter ett smart register för dem där man kan söka på alla möjliga vis. (Förslag mottages tacksamt på program!)
 
Hälsningar Agneta Björk