NULL Skriv ut sidan - En lång anteckning om min anfader som dog 1767 Boglösa församling

Anbytarforum

Titel: En lång anteckning om min anfader som dog 1767 Boglösa församling
Skrivet av: Helén Jansson Norberg skrivet 2007-04-11, 18:19
Hej!! Jag är ny släktforskare och har endast hållt på med detta otroligt fascinerande ämne i en knapp månad. Jag har funnit häpnadsväckande uppgifter om min morfars anfäder. Har dessutom via Anbytarforum fått kontakt med ett jämnårigt kusinbarn på min mormors sida. Jag har hittat ner till mf ff fm som föddes 1767 i Boglösa församling. Det beskrivs att hon var ofärdig och vårdades senare av fattigvården i Wallby förs. Hon födde min mf ff f år 1801 utom äktenskapet. Det jag behöver hjälp med är att förstå vad som hände hennes far som dog inann hon var född. Det står en lång anteckning i bok över födda och döda i Boglösa från 1767. Hennes far hette Erik Larsson och dog midsommardagen 24 juni 1767. Jag förstår inte hur man skickar dokument och känner mig väldigt otåligt nyfiken på vad som hände. Går det att få hjälp att tyda skriften ändå, snälla. Förteckning över döda är som sagt i samma bok som över födda. Om man går in på SVAR så är datorns sidonumrering så att säga sid 144 och 145.(el om det var 145-146. 
Hoppas innerligt att ni kan hjälpa mig. 
Mvh !! Helén Jansson Norberg, Stockholm 
helenjansson@comhem.se