NULL Skriv ut sidan - Hjälp med text

Anbytarforum

Titel: Hjälp med text
Skrivet av: Camilla Eriksson skrivet 2015-03-06, 21:46
Ah, Hogsta var det du skrev. Mats, jag bor ju några mil från dessa socknar (som ingår i min hemkommun) och besökte Bogsta kyrka så sent som i somras. Därmed är det också rätt självklart för mig att Sättersta och Bogsta är grannsocknar. Jag skulle t ex inte kunna räkna upp en enda grannsocken till Bräkne-Hoby för att plocka en av alla landets socknar. Jag har ingen lokalkännedom där. Ingen har väl sagt att du inte ska hjälpa till med texttolkning. Alla missar något ibland*, och om fler hjälps åt brukar slutresultatet bli bättre. Men jag skulle fortfarande vilja få källhänvisningen till bild 21 för att se om det står Tester, Foster eller något helt annat...
 
* Vi hade forskarhjälp i min förening i går och jag lusläste en husförhörslängd i flera minuter när jag skulle hjälpa ett äldre par innan jag insåg att längden omfattade två tidsperioder och att den delen jag sökte i började föras två år efter att den person jag letade efter hade flyttat. Det var betydligt enklare att hitta honom när jag letade i rätt del.  Jag kan alltså knappast klappa mig på axeln och påstå att jag alltid gör allt perfekt.