NULL Skriv ut sidan - Svärta

Anbytarforum

Titel: Svärta
Skrivet av: Astrid Hellgren skrivet 2015-04-05, 12:12
Hej, jag har tyvärr redan kört fast igen med Eric Jonsson Hellström. Han var född 1786 och i Svärta AI:1 (1758-1789) bild 93/sid 176 står det inget angivet om när han flyttade och han återfinns inte på denna plats i nästa husförhör. Jag började leta igenom alla sidor i nästa husförhör Svärta AI:2 (1790-1798) och hittade honom snart på bild 34/sid 25, men hela familjen tycks ha flyttat snart igen och har strukits över samt en kommentar har skrivits som jag inte kan läsa. Finns det någon som kan hjälpa mig att tyda den? Tredje stycket på denna sidan, födelseåret 86 och ett överstruket Son Eric kan jag läsa - hela familjen har markerats med en klammer och det står skrivet 89 if. Hybble, 94 til R***, till B***** 96.  
 
Jag har gått igenom samtliga sidor i detta husförhör och nästföljande (1798-1803) men jag kan inte läsa hans namn och födelseår någonstans och jag börjar därför misstänka att han har lämnat socknen, men vart i så fall?  
 
Jag hoppas att det går bra att jag skriver endast sida i husförhöret här - jag vet inte hur man gör för att få upp läsbara fotografier av texten här...
 
Hälsningar//Astrid