NULL Skriv ut sidan - Norra strö, födelsebok, 1831

Anbytarforum

Titel: Norra strö, födelsebok, 1831
Skrivet av: Maria Andersson skrivet 2012-01-15, 13:02
Hej! Tack för hjälpen Mats, det stämde och där hittade jag Anna Åkesdotter.
 
Jag får inte ihop denna familjen, just nu sliter jag mitt hår över prästerna som skrev förkortningar. Behöver veta om Anna Åkesdottter född 1802 i Åkarp är samma Anna Åkesdotter som senare ska vara född 1803.  
 
Det jag vet är att Anna med sin man Jöns Johansson bor: Husförhörslängd AI:1 1831-1836 sid 42 Kristianstads län, Norra Strö, Ströbacke.
 
De kom från Skottlandshus 1831: Husförhörslängd AI:4 1816-1831 sid 209 Färlöv. Där hittar jag dem båda två men inte tillsammans.
 
Där står det att Anna Åkesdotter kommer från Wiberg 29.
 
Jag hittar Anna Åkesdotter även i samma husförhörslängd på sid 284 och där har hon sin son Nils med sig. Kan inte läsa var han är född. Varför är han inte med på sid 209 eller är det fel i min ordning?
 
Jag behöver hjälp med ordningen och var hon kom ifrån. På sid 284 läser jag, se att 28 eller läser jag fel?
 
Hittar Annas familj i Norra Åkarp AI:3 1816-1820 sid 9 Bjärnum. Där är Anna född 1802... Var är hon innan hon dyker upp i Färlöv AI:4? Hittar hennes syster Pernilla i samma husförhörslängd på sid 51 med sin oäkta son Nils. Är det samma Nils som sedan finns med Anna?
 
Många frågetcken runt denna familjen och jag skulle behöva någon som också kunde titta lite på detta och reda ut några (kanske alla) frågetecken!
 
Tack på förhand/ Maria Andersson