NULL Skriv ut sidan - Hedeskoga fb 1749-1855, Gid: 1247.34.27200

Anbytarforum

Titel: Hedeskoga fb 1749-1855, Gid: 1247.34.27200
Skrivet av: Magnus Påhlsson skrivet 2003-12-16, 20:09
Hej
 
Det var en bra komplettering som du gav mig! Jag funderade nämligen om det kunde vara ett soldatnamn eller om det var ett hantverksnamn som Gumme hade. Tydligen av det senare slaget! (Om han inte fick namnet som soldat och sen behöll det som smed...)
Nu blir det till att jaga längder och andra uppgifter från Lövestad för att se var Gumme med hustru kom ifrån. Familysearsh uppger att Anna Christina Borg skulle varit född omkring 1755 i Lövestad. Men den ända födelsen som de har i övrigt noterade under detta namn är en namne till henne som föddes 1757-09-29 i Sankt Petri församling i Malmö. Det kan väl i och för sig vara samma person men det tror jag inte riktigt på pga avståndet mellan Lövestad och Malmö. Men det får framtiden utvisa. Jag får helt enkelt beställa från Svar eller fixa bredband så att jag kan utnyttja Genlines böcker. Det lutar åt det billigare alternativet.
 
Hm tänkte först inte på din kommentar att Gumme kallades för Gudmund vid vigseln. Hur tusan skall jag namnge honom i släktprogrammet??! Hans barn skrev jag in med Gumme. Så det lutar åt att jag för in honom som Gumme men anger i anteckningar till vigseln att han står skriven som sockensmeden Gudmund Malmström.
 
Ett stort tack för hjälpen
Magnus