NULL Skriv ut sidan - Balkåkra

Anbytarforum

Titel: Balkåkra
Skrivet av: Magnus Påhlsson skrivet 2005-03-02, 20:16
Niklas! Även jag skulle gärna vilja få kopior av bouppteckningen! Jag försökte skicka ett privat mail till dig men använde kanske en gammal email eftersom mailet kom tillbaka.
Tusen tack även för tipset om Malmö stadsarkiv! Jag skall fråga dem om de har dessa på mikrofilm!
 
Gunnar! En skrämmande tanke. Är det frågan om tre familjer??? Ett föräldra par som fick Ola Andersson, ett föräldrapar som fick Per Andersson och ett sista som fick helsyskonen Mattis, Nils, Måns och Mårten Andersson. Fast då borde det väl rimligen vara fadern som de har gemensamt?! Att en kvinna skulle gifta sig tre gånger på rad med män som hette Anders är väl ganska ovanligt!  
Men eftersom alla dessa halv och helsyskon är födda under den tiden som bl.a. pesten härjade i Skåne så kan det ju faktiskt stämma med tre föräldrapar.
 
Ditt sista förslag, att det inte är rätt PJ på Abbekås nr 9, är nog mest rätt just nu. Uppgifterna i bouppteckningen kan man inte blunda för. Barnen står skrivna som om de var Elnas barn och inte barn i ett tidigare äktenskap.