NULL Skriv ut sidan - Gävle Staffan (från 1916)

Anbytarforum

Titel: Gävle Staffan (från 1916)
Skrivet av: Mikaël Stenelo skrivet 2014-12-04, 01:09
1926-10-29 flyttar Viktor William Napier Sundberg med familj från Gävle Staffan till Vreta i Österfärnebo (Gävle Staffan BII:2, pag 190, nr 367). Uppslaget i församlingsboken var 6779, enligt samma källa, vilket rimligtvis finns i Gävle Staffan AIIaa:2. Tyvärr så finns den volymen inte på ADonline, så jag undrar nu om någon har tillgång till det uppslaget på något sätt? Jag försöker hitta hans föräldrar, men eftersom han är född i North Sheelds, England, så är det inte bara att slå upp honom i födelseboken. Men han verkar ju vara åtminstone delvis av svenskt ursprung. Min avsikt är att följa honom bakåt och förhoppningsvis har även hans föräldrar kommit till Sverige och då kan jag finna dem tillsammans. Så jag efterfrågar nu lite hjälp: Om någon redan känner till hans anor, desto bättre! Annars, om någon kan upplysa om när och varifrån han inflyttar till Gävle Staffan så är det till hjälp. Eller kanske någon kan nämna var han finns omnämnd i Gävle Staffan AIIaa:1 (som sträcker sig till uppslag 6400), eller i någon av de tidigare församlingsböckerna (dvs. innan Staffan bröts ut och det hette Gävle Heliga Trefaldighet), om så var fallet.