NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 september, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 september, 2015
Skrivet av: Madeleine Johansson skrivet 2015-08-24, 11:18
Tack för så många svar! Att backa i tiden är precis det jag försöker men det har tagit stopp. Jag vet med säkerhet att det är rätt Johan Hultin från Torsåker som jag funnit. Jag kunde också se att han enligt noteringar ska ha varit född 1734 om jag inte minns fel just nu. Så jag är även helt säker på att det är rätt fru, och alltså rätt föräldrar till min släkting. Som jag skrev tidigare så råkade jag hitta en del diskussioner kring denna Elisabeth och jag började självklart fundera över om det då var rätt person. (tänker väl att så lätt ska det inte vara...).
 
Deras son Emanuel Hultin f. 1784 är min släkting (morfars-farmors-farfar). Jag har även sett namnet Jenning ifrån Torsåkers församling vid flera tillfällen men inte reflekterat över någon koppling. I de diskussioner på nätet som jag också funnit ska alltså Elisabeths mamma som också hette Elisabeth ha gift om sig med en Lars Jenning. Då är jag antagligen på rätt spår ;)
 
Kan säga att jag inte trodde att jag hade så mycket fint folk i mina släktträd. Allt ifrån direktörer, grosshandlare, silver/guldsmed samt världskändis och spion i nära led... Undrar vad jag mer ska hitta!