NULL Skriv ut sidan - Kristine församling

Anbytarforum

Titel: Kristine församling
Skrivet av: Ingemar Gollungberg skrivet 2004-12-16, 18:52
Tack för mycket intressanta uppgifter som kommit fram. Jag kände till tidigare att hon kommit till Göteborg 1813 via Torslanda och jag har även lyckats finna henne i Torslanda för några år sedan.
 
Det var otur att sifferkombinationen före hennes namn inte verkan vara hennes bostadsställe i Göteborg.
 
Det finns en maskinskriven volym på landsarkivet i Göteborg över personerna i Kristine och det är på så sätt som jag för några år sedan fann hennes församling i Göteborg.
 
Det är nog rätt att hon flyttar till Tjörn men vad jag kan se i Klö husförhör så kom hon inte dit förrän efter faderns död 1820 8/8.  
 
Tydligen finns det ett ställe till dit hon flyttade under mellantiden. Med ledning av vad jag visste förrut, vad som framkommit här och uppgiften om någon plats, Flo, så drar jag den slutsatsen. Till saken hör dessutom att hon födde en oäkta dotter 1817 11/8 på Sahlgreenska Sjukhuset.  
 
Den enda plats i västra Sverige som jag kan assosiasera till när jag ser Flo är Floda. Kan det vara så? I så fall kanske man där även kan finna fadern till barnet.Jag skall i varje fall försöka med detta nästa gång jag kommer till Sverige.
 
Jag är givetvis tacksam för all hjälp från Kaj, Marianne och Kenneth.
 
Mvh
Ingemar