NULL Skriv ut sidan - Hur bra bid blir det av Arkiv Digital?

Anbytarforum

Titel: Hur bra bid blir det av Arkiv Digital?
Skrivet av: Lennart Snabb skrivet 2008-01-24, 21:56
Gunhild
Du har helt rätt i att det inte är snällt av mig att tala om GenLine på detta sätt.
Men jag talar helt utifrån kundperspektiv, utan någon som helst lojalitet åt något håll.
 
Men titta själv på de båda produkterna och jämför.
En helt ny färg-TV med färgfilm, eller en begagnad Svartvit-TV, med slitna filmrullar.
Det är ju som med allt annat vi köper, finns det bättre kvalitet till lägre pris, så köper vi, det är bara så. Man kan ju låta Råd & Rön göra en test så får vi klara besked.
 
Jag tycker inte att det var snällt av GenLine att marknadsföra en som man visste var en undermålig produkt, när man nu ändå hade teknik  att göra en minst lika bra produkt som AD, om inte ännu bättre, för det går.  
Inte är GenLine blinda, de vet mycket väl vad de producerar och säljer. En strålande idé, men som faller pga  ekonomiska intressen.
Och nu är det för sent att börja om och därmed erkänna att det inte blev så bra som konsumenterna hade önskat, och att det finns andra som är bättre på att tillgodose kundernas önskemål.
Det vi - konsumenterna - vill är ju att helst kunna läsa böckerna med en tydlighet som så nära som möjligt gränsar till vad ett besök på landsarkivet - en massa mil bort - skulle ge.
 
Och därmed har jag debatterat färdigt i denna fråga. Men, svarar på frågor gör jag fortsättningsvis.
 
Vänligen, men ej snällt / LSn