NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-07-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-07-13
Skrivet av: Kristina Estrin skrivet 2004-06-21, 22:30
Att Olle har forskat, samlat och samordnat Gotländska anor som han GRATIS OCH ÖPPET tillhandahåller till den som vill ÄR OCH FÖRBLIR BERÖMVÄRT!
Att plocka andras verk för att oärligt tjäna pengar på det är det INTE! Att sätta SIN copyright på ANDRAS arbete är det ÄNNU MINDRE!! =P
 
Den av Olle tillhandahållna filen är en andrahandskälla, liksom en lång rad andra källor typ uppgifter på nätet, andras släktforskning samt de berömda CD-skivorna (i vars uppgifter jag själv har hittat fler både mer och mindre grova fel!). Och andrahandskällor är det ju ALLTID upp till var och en att SJÄLVA KONTROLLERA de uppgifter man tar till sig.
 
Olle har inte tagit äran av någon, han talade vid förfrågan om vem som var hans källa till en uppgift så att jag kunde kontakta denne och reda ut min frågeställning ang den specifika uppgiften. Tack Olle!
Men som samordnare och tillhandahållare av denna jättefil finns det ALL anledning att ära honom vidhåller jag.  
 
Glad midsommar,
 Kristina
 
P.S. Olle, mitt bidrag till din jättefil kommer bara jag rett ut några saker till. =)