NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011
Skrivet av: Hans Petter Engh skrivet 2011-02-26, 22:40
Jag har hatt noen innlegg i dette temaet.
Jag har tagit(tatt) en familyfinder test hos www.familytreedna.com och jag har mottagit 80 matchor til distant cousins.
Grunnen til at jag ville ta testen var å forsöke å hitta(finne) anor på farsiden til min anmoder som ble född oäkta i Karlsham i 1788. Alle tilgjengelige skriftlige källor har jag undersökt(ridat ut) uten å finne svar.
På et sätt kan man si at jag har blitt hektat av en gammel familiehistorie som sier at min anmoders far var grev Piper.
Mitt släktstre er vil bli komplett omkring min ano i Karlshamn  dersom jag finner hennes far.
Mitt eneste håp er å gå via en autosomal familyfinder test.
Frem til idag har jag inngått en avtale med en person i Sverige som har slektstilhörighet til både grev Piper och grev Ruuth och vår potensiella gemensamme anfader blir i 7 generasjon.  
Å få ett cousintreff i 7 generasjon er svårt men vi har fått et felles distant cousintreff med en mannsperson i USA, 73 år, med anor til Tyskland, Irland, Skottland sammen med seks andre personer och det viser at vi på ett sett har noe felles et sted der ute?
Personen med tilknytting til nevnte ætter har fått 20 distant matcher men ingen i skandinavia
Det jeg håper at personer som har en potensiell  eller reell knytting til ættene Piper och Ruuth tar en autosomal test hos FTDNA.
Det kan gi et grunnlag for oss å komme frem til lesbare resultater.
For min del har jeg kun fått ett treff med en mannsperson boende i Sverige och han har ochså anor til Tyskland och Belgia.
I Norge har jag fått 5 matchor hvorav en ifra romanifolket.
Jag har ikke kunnet påvise at jag har noen relasjon til romanifolket i mitt slektstre men en kan ikke se bort ifra at det kan være en forbindelse via en jødisk person langt tilbake i tiden
De fleste av mine cousintreff kommer utenfra Skandinavia med  anor til Tyskland, Finland, Baltikum, Frankrike, Polen, Russland m.flere foruten de britiske öyer och USA
I population finder er jag 78.96% Vest Europeisk och 21.04% Nord Øst Europeisk.  
Personen med tilknytting til Piper-Ruuth er 100% Europe.
 
Meg fortalt pågår det en retesting av alle som har tagit den autosomale testen hos FTDNA och retesten blir ferdig innan ca. två månader.
 
Dersom noen ønsker å kontakte meg privat er det kun å sende en email til hp-en@online.no