NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011
Skrivet av: Hans Petter Engh skrivet 2010-12-18, 00:41
Rolf
Min täst kostet 295 dollar inkl. frakt.
FTDNA var utnärkt for meg. Jag var ikke interresert i ärfliga sjukdomar och jag var interesserad i få kontakt med mine cousinträff.
Jag har innan kort tid hatt kontakt med 80-90% av mine treff.
Jag har testad Ydna och MtDNA kostnadsfritt hos SMGF(nå Genetree)  
Jag tilhörer haplogruppe I1d fra YDNA resultatet och jag har ikke fått haplogruppe reslutat for mtDNA. Jag må betale til Genetree for å få låst opp resulatet med ca. 49 dollar.
 
Som jag har skrivit fikk greven och jag et gemänsamt cousinträff med en mannsperson bosatt i USA. Personen har rötter til Tyskland, Irland, Skottland och perhaps Frankrike.
Greven fikk 5th distant cousinmatch med 33.12 i shared cM och 7.93 i longest block
Jag fikk 4th distant cousinträff med 30.44 shared cM och 10.11. i longest block
 
På ett sätt kan jag regne med at greven och jag har en felles(gemänsam) ane?  
Jag håper(hoppas) noen(someone) i dette forum kan bekrefte(confirm) at vår felles genmatch gir et uttrykk for at vi har et fjernt   slektskap.
 
Min farfar och mormor var 50% svenske och min mors morfarsmor var svensk. Jag har ochså rötter til Finland ifrån Ekshärad i Värmland
Jag er ikke kjent med at vi har rötter ifrån Europa.
Jag har fått ett träff med person boende i Sverige och två med personer boende i Finland.
Mine övriga träff har sine anor ifrån Baltikum, Preussen, Tyskland, Polen, Nederland, Frankrike, Italia med dominans ifrån England, Skottland och Irland.
 
Mitt mål har vært(varit) å hitta spor som kan knytte en person ifrån en bestemt grevlig ætt som far til min anmoder. Min anmoder fortalte(meddelte) til sin familie i 1813 at hon var grev --- dotter.
 
Jag ble jätteglad for å få et positivt resultat via Family Finder som gir et utgangspunkt til å kunne få detaljer på plass.