NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-18
Skrivet av: Jan Lilliesköld skrivet 2007-04-17, 07:00
Gjorde en del sökningar igår i både 1900(SVAR) och 1890(CD). Gjorde dock inga avgränsningar till Västerbotten.
En notering är dock att antalet C*cilia födda i Västerbotten är väldigt litet i förhållande till det totala antalet.
 
Har försökt avgränsa antalet med att försöka hitta bokstäver i efternamnet. Detta är inte lätt, som noterats ovan. Jag tror också att det står 'ma', men avslutningen är lite osäker, men jag tyckte att det kan vara ett 'n' som sista bokstav. Första bokstaven är något jag funderat på - när skulle jag själv kunna få till en liknande inledning ? Har i första hand funderat på ett 'F', men 'J', 'T' eller 'S' skulle jag kunna tänka mig.  
Det mer utslagsgivande är dock de två nedåtgående staplarna som nämnts ovan. I de träffmängder jag har fått ut av ett antal utsökningar, så är det väl knappt något namn som kan stämma in !?
 
Jag har både sökt på vanligt sätt och sökning på barn (1890-CD). Här ovan nämndes möjligheten att hon gift sig efter 1898, och därmed skulle ha ett annat namn 1900. Vad gäller 1890, så är det motsvarande så att man måste ta hänsyn till att hon kan vara gift efter detta år.
 
Ni som har bättre koll på fotografiers ålder - kan man anta att angivet datum avser fotograferingen och inte en eventuell födelsedag ?