NULL Skriv ut sidan - #11236 - Är kvinnan gravid?

Anbytarforum

Titel: #11236 - Är kvinnan gravid?
Skrivet av: Gun Jönsson skrivet 2011-01-16, 17:05
Ju mer jag ser på bilden desto mer övertygad blir jag, att kvinnan verkligen är gravid.  
Kanske fanns det en mening att graviditeten trots allt inte skulle döljas. Eller trodde man  att den inte skulle märkas?  
 
Även om kvinnan hade suttit på en stol, så skulle det nog puta ut både här och där, till och med bysten verkar ju vara förhållandevis stor.
 
Det hade ju också varit tämligen enkelt att dölja tillståndet genom att som Ingela skriver använda någon form av rekvisita. Men kanske ville man ha det så här. Besöket hos fotografen kanske måste ske just då. Kanske bilden sen inte skulle visas för alla (tänkte man?).
 
Jag undrar om den förmodade gravida kvinnan står upp därför att hon är mer betydelsefull än den sittande kvinnan. Hon lägger sin högra arm på den sittande kvinnans axel, nästan som om hon ville stödja sig mot henne. Med sin vänsterhand verkar hon lyfta upp den andra kvinnans hand. Ser lite obekvämt ut tycker jag det verkar som.
 
Jag har inte tidigare på någon bild från den här tidsperioden, sett en kvinna som verkat vara så uppenbart gravid, därför tycker jag att både bild och diskussion är mycket intressanta.
/Gun