NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-11-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-11-01
Skrivet av: sara skrivet 2001-11-02, 19:34
Eftersom ingen verkar komma fram till riktigt vad frågan var egentligen, så ska jag också lägga ett inlägg.
 
Jag fotar av mikroläsarskärmen med digitalkamera, vanlig billig sak, drar en vända genom Photoshop för att fixa till kontraster, minska skuggorna i kanterna och sånt, och sedan har jag en jättebra bild att kika på när jag undrar vad det stod igen om xx i födelseboken. Man kan förstora den digitala bilden ganska bra, och tyda små plottriga anteckningar och sådant på ett helt annat sätt än på mikrokortsläsaren.
 
Det kopierar inte hela volymen, men jag har en bättre källkoll än min kråkfotsavskrift eller tangentbordssnubblande digitala avskrift. Jag brukar skriva för hand också, och ibland kommer jag på mej själv med att sitta och le och tänka när mina barnbarns barn hittar de här papperna i skokartong på vinden om 150 år behöver de hjälp att tyda detta, så är det någon mening att jag skriver?? Men det sista var bara en parentes.
 
Bottomline: ska du bara ha en kopia av din snubbes födelsebok e.d. funkar digitalkamera kanonbra!