NULL Skriv ut sidan - Kött och Fläskaffär

Anbytarforum

Titel: Kött och Fläskaffär
Skrivet av: Lars-Erik Hultin skrivet 2010-08-25, 21:52
Vilket intresse på denna fråga! Hoppas bara att det går att hitta lite förklaringar också.  
Det är jag som har orginalbilden, så jag är minst lika nyfiken.  
Jag har provat att scanna med högsta upplösning och förstora, men begränsningen sitter i själva fotot - det går inte att läsa skylten ovanför damens huvud.
Jag tror emellertid inte att den är så intressant, för ett ord går att utläsa, sista ordet på andra raden: ICKE. Med lite sannolikhetsgissningar, studera längden på orden mm, så tror jag att det handlar om att ingen person får uppehålla sig i vagnen under färd/transport.
Telefonnumret till vänster är 2639, och till höger står Bost. tel 2689. Texten på cykeln är lika.
 
Ser man på bilen som skymtar till höger så tror jag själv att det är en liten lastbil, modell 30 - 40-tal.
Själv har jag f.n. inget Genline-abonnemang, men när höstmörkret kommer ska jag starta upp ett nytt och börja kolla bla personerna som nämnts ovan, om det kan vara någon av dem.  
 
Gissningen Östersund håller jag för rätt sannolik, så finns det någon Östersundsbo som läser det här, och har lite tips på lokala arkiv, så tar jag och Tommy gärna emot dem.
Mvh
Lars-Erik Hultin