NULL Skriv ut sidan - Är det kungen?

Anbytarforum

Titel: Är det kungen?
Skrivet av: Steve Palmquist skrivet 2006-01-18, 20:55
Jag vet att det inte är Kung Farouk, Tord!
Men jag är ganska säker paa att det är Gustav Adolf som kronprins. Dock inte hans andra gemaal Louise Mountbatten (Battenberg). Det maaste vara det tvaa bilderna som blandas samman, för paa den första bilden kunde det kanske likna Louise Mountbatten men där är kungen inte med och den andra damen med vit hatt är absolut inte Kronprinsessan Louise, men kronprinsen är en av männen paa bilden enligt min bedömning.  
Louise Battenberg (Battenbergarna efter första världskriget omdöpta Mountbatten som ättenamn) var född av en tysk far (som var engelsk officer) men uppvuxen i Storbritanien (i första hand!) Kronprinsesan Louise var ocksaa barnbarns barn till Drottning Victoria av England (bara som en upplysning).
 
Den andre är nog inte Adolf Hitler, men kunde kanske med naagons önsketänkning likna mycket diffust Adolf Hitlers demoniska framtoning, med ena armen paa ryggen. Fast han skakade nog inte paa armen och handen 1933 (Tyvärr!), och i saa fall fattas den andra handen innanför uniformsrocken eller höjd i skyn i hans egen sinnessjuka självdyrkan (etc.)
 
Jo Eivor, jag tycker aatminstonne att de tvaa bilderna är mycket liknande utseendemässigt även om det är (i saa fall!?) kanske nästan 20 aar mellan de är tagna. Gustav VI Adolf saag snällare och snällare ut med aaren, leendet och rynkorna etc. Det är naagra människor som gör det med aalderns rätt!
 
Med vänliga hälsningar:  
Steve Palmquist/M?laga