NULL Skriv ut sidan - Barnens dag i Göteborg

Anbytarforum

Titel: Barnens dag i Göteborg
Skrivet av: Diana Holmberg skrivet 2009-09-17, 16:32
Hej!
Jo... det kan väl vara så. Jag har själv gått på det jag har fått höra av min far och hans bror. Det mesta tycks tydligen stämma. Och jag är så tacksam för eran hjälp...evigt tacksam. Jag vet att det inte är alltid så lätt att hitta allting och dessutom så kan man tyda fel. Det krävs så mycket tålamod med att söka och tyda. Jag vet själv hur det är hur det är att söka här på nätet.  
Jag vet bara att Anna Kristina inte va sysslolös då hon hade sina barn. Hon jobbade som hemsamarit genom att hjälpa gamla och sjuka med att hjälpa dessa med hemsysslorna så som städa, diska, tvätta, handla och passa barn. Hon arbetade bl a på Camgarns fabrik i Gårda har min far berättat för mig. Jag kan tänka mig mycket väl att om Anna fick dessa två flickor som min far nämnde så var det innan hon träffade Carl Johan Petersson. Men som sagt det är bara spekulationer....min far är ju inte heller säker för han säger att han bara återberättar det han har fått höra. Men det som gör det hela intressant är att nästan allt det han har berättat stämmer. Så därför så skulle jag inte förvånas om det är så att Anna Kristina fick två oä barn innan hon träffade Carl, var av ett är bortlämnat om ni förstår vad jag menar. Så man får ge det till tåls tills man finner andra lösningar. Jag vill tacka er än en gång för den hjälp jag har fått.
För att återgå till det jag började med, sökningen av den lilla flickan på bilden (barnens dag). Jag måste medge att de känns som ett litet mysterium. Men skam den som ger sig, jag ska försöka ta med mig en dator hem till min far så jag kan visa honom. Möjligtvis han kan svar på frågan om han känner igen sin mor på bilden...eller någon annan så att säga. Ska be Dan titta på bilden också och se om han tycker någon är bekant där.  
 
Mvh Diana.