NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-mars-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-mars-10
Skrivet av: Britt Landers skrivet 2000-03-09, 20:40
Ulf
Tack för dina uppgifter. Nu trillade några puzzelbitar på plats. Jag måste ha haft en dålig dag ute på Arninge eftersom jag döpt om Erik Eriksson till Erik Persson. Tyvärr sådant som hände i början av min forskning och jag har ännu inte haft tid att kolla av alla grodor som hände då, jag tar dom undan för undan. Du har händelsevis inte något om Nils hustru Maja Stina Jacobsdotter, hon har varit gift Uddin men jag hittar inte den vigseln. Hon hette Tingstedt som flicka och var (enligt egen uppgift) ifrån Tingstäde. Jag hittar bara en Styrman Tingstedt i Tingstäde, inget förnamn. Om det är rätt Tingstedt så dog hennes mor när hon var 10 mån. Styman Tingstedt (fortfarande inget förnamn) gifte sedan om sig med Juditta Maria Friberg från Slite. Jag har hittat henne som dopvittne till Nils och Maja-Stinas son Jacob Gustaf, som tyvärr dog efter 2 veckor.
Du får ursäkta om jag är frågvis men du berättade om Anders och Kristina och kontraktet att dom fick bo där under dess livstid. Nils och Maja  Stina flyttade ju också dit och bodde tillsammans med Kristina. Fick Nils förlängning av kontraktet eftersom även Maja Stina bodde där till sin död 1854, tillsammans med dottern Katarina Elisabet Eleonora. Jag har inte tagit reda på om även hon stannade kvar med barnen från de tre äktenskapen på Kaungs Grund efter Maja Stinas död
 
Med vänlig hälsning  Britt