NULL Skriv ut sidan - Persson, Göran (f. 1949)

Anbytarforum

Titel: Persson, Göran (f. 1949)
Skrivet av: Vincent Eldefors skrivet 2007-09-01, 18:04
Hej Ulf!
 
Tittade närmare på det jag skickade nu och har ett par kommentarer. Föräldrarna till nr 7 bör kontrolleras närmare då de inte är helt säkra, hon synes dock vara den enda lämpliga Brita Johansdotter. Hon är då född 1733-11-03 i Susenborg. Nr 29 är som du säger en konstruerad person till namnet men hon existerade ju säkerligen =) Dopvittnen vid barnadop hos de som förekommer som vittnen vid dop i Susenborg bör kontrolleras, kanske kan hon dyka upp där.
 
Det finns något mer kvar att gräva vidare på, framför allt genom att kolla upp dopvittnen. Nr 13 har jag säkerligen förfäder till men har inte kontrollerat vittnen där. Åldersuppgiften i dödboken stämmer ju uppenbarligen inte.
 
Nr 56 Daniel Frostensson finns det som synes också ett litet frågetecken på. Appelgren anger honom som son till Frosten Hemmingsson i Dråsa men jag har hittills inte hittat något alls som tyder på detta. Däremot finns det som angetts ovan tecken på att han skulle vara son till länsmannen Frosten Eriksson. Huruvida man vill ha med detta eller ej beror helt på vilka sannolikhetskrav man har. 100%-igt säker vad gäller fäderne blir man ju aldrig, hur gärna man än vill (numera gäller det ju inte förstås).
 
Mvh Vincent