NULL Skriv ut sidan - Pernald, Emma (f. 1979)

Anbytarforum

Titel: Pernald, Emma (f. 1979)
Skrivet av: Martin Mattsson skrivet 2003-02-02, 13:48
Anita, tack för din kommentar! Jag uppskattar den. Jag kunde inte låta bli att inta en lite överlägsen attityd eftersom jag blev en aning irriterad på Carl Fredrik Hanzons inlägg. Han har förresten inte hörts av alls sedan. Ännu mer irriterad blev jag sedan på Kristin Lindqvists påhopp. Jag har lite svårt att förstå att vissa hela tiden måste kommentera och lägga sig i. Kunde inte låta bli att kika in under rubriken Daniel Collert härintill, och där finns inte alls denna debatt. Jag undrar vad det är för skillnad Kronprinsessans (f.d.) pojkvän och Prinsens flickvän?
Jag brukar inte bry mig om att kommentera sådana här debatter i vanliga fall, men den här gången kunde jag inte låta bli. Jag förstår inte alls vissa människors ogina attityd gentemot andra. Jag drar mig till minnes en händelse för något år sedan då jag hade lagt ut en förfrågan som gällde min egen släkt. Jag fick då ett jättefint svar med massor av information från någon. Eftersom jag inte har ständig tillgång till dator dröjde det innan jag hann läsa och svara på mejlet. Under tiden kom det då ett mycket otrevligt mejl igen från denne någon som tyckte jag var fruktansvärt oförskämd som inte svarat och tackat. Sådant gör mig bara beklämd. Jag svarade självklart och tackade och förklarade varför det dröjt, men har sedan inte hört något mera. Man kan ju tycka att jag i min tur kunde fått en ursäkt...
Jag har flera intressen än släktforskning, ett arbete att sköta och ett liv att leva dessutom.
Jag hoppas att denna debatt kan ta slut här och ser fram emot Philippos kommande bidrag.
Vänliga, o-överlägsna hälsningar
Martin