NULL Skriv ut sidan - Ragnar, Per (f. 1941)

Anbytarforum

Titel: Ragnar, Per (f. 1941)
Skrivet av: Per-Olov Sjölund skrivet 2015-10-07, 17:28
Efter dessa gedigna kommentarer återstår bara ett antal ursäkter:
 
* Ber om ursäkt för att jag offentliggjorde en hypotes om föräldrarna till Anders Trulsson (hypoteser ingår som en naturlig del i min bakgrund som problemlösare).
 
* Ber om ursäkt för att jag inte följt vedertagna regler om kvinnors efternamn. Anledningen är att jag något oredigerat tog uppgifterna från släktforskningsverktyget MyHeritage, som i mitt fall är konfigurerat att visa mannens efternamn om gift. Det rätta är ju det som står under (född NN). Och bakgrunden till denna konfiguration är att det underlättar att hitta kvinnans eventuella partner, när man hittar ett namn att spåra.
 
* Ytterligare ursäkt för att jag frågade om hjälp på Anbytarforum. Hade med stor sannolikhet själv hittat Anders Trulsson efter några dagars letande i Ramdala hfl:er eftersom nästa steg vara att gå igenom Augerums och Ramdalas hfl:er före 1828.
 
* Sen förstår jag inte riktigt ditt påstående att man inte tillämpat vedertagen forskningsmetod ? Vad kallas då metoden i mina inlägg ovan, där jag spårat Anders Trulsson från ort till ort via hfl:er och in-utflyttningslängder ??
 
* Ber också om ursäkt för felstavningen på ett ställe av Spandelstorp. På övriga två ställen står det rätt: Spandelstorp.
 
* Ber dessutom om ursäkt för att jag hjälpt min fru med hennes släktträd, där man kan konstatera, att hennes mor är 4-männing med Per Ragnars farbror Holger Mauritz Ragnars hustru Mary Sofia Emerentia Ragnar (född Petersson).
 
* Ber till sist så hemskt mycket ursäkt för att jag försökt hjälpa Håkan Andersson med denna tråds ursprungliga fråga:
 
Postat onsdagen 14 augusti 2002 - 22:39
Hej  
Känner någon till Per Ragnars förfäder?  
Hälsningar Håkan
 
Om han och/eller några andra har läst denna tråd, har de förhoppningsvis fått lite kött på benen.
 
* Avslutningsvis har jag för avsikt att inte nedslås i mina försök, att tolka mer eller mindre besvärliga släktforskningsproblem. Och du Kristina är så välkommen med ytteligare påpekanden för att nå bättre metoder och resultat.
Stort tack ytterligare en gång för din hjälp !
 
//per-olov