NULL Skriv ut sidan - Tempest, Joey (f. 1963)

Anbytarforum

Titel: Tempest, Joey (f. 1963)
Skrivet av: Ann-Christin Larsson skrivet 2000-02-18, 14:35
Hej Gerd!
Jag är släkt med Joakim Larsson, på hans fars sida och har därför en hel del anor till honom på hans  farfars sida.
Detta är en del av vad jag har, än så länge.
 
Far:  
Rolf Larsson, f. ? i Myra, Spekröds sn (O). Pilot
Mor:
Eva ? f.? ? . Kemist
------------------------------------
Farfar:
Harry Larsson, f. 1905 i Asperunden, Spekeröd sn, Bohuslän (O). Lever än.  Hemmansägare i Myra.
Farmor:
Signe ? f. ?
-----------------------------------
Ff far:  
Lars Alfrid Johansson, f. 16 mars 1860, Röd Spekeröd sn, Bohuslän (O), d. 1947 på Asperunden Spekeröds sn, Bohuslän (O). Hemmansägare på Asperunden  
Ff mor:  
Maria Maja Johasdotter, f. 8 juli 1861 ? (ev. i Eggvena sn Västergötland), d. 1913 på Asperunden Spekeröds sn, Bohuslän
---------------------------------
Ff ff:
Johannes Andréasson, f. 4 maj 1835 Torp Norums sn, Bohuslän (O), d. 31 mars 1904 Röd Spekeröd sn, Bohuslän (O)
Ff fm:
Anna Christina Larsdotter, f. 30 aug. 1833 Röd Spekeröd sn, Bohuslän (O), d. 18 sep. 1877 ?
----------------------------------
Ff ff far:
Andréas Jonsson, ?? levde i Torp Norums sn, Bohuslän (O)
Ff ff mor:
Johanna Rasmusdotter, f. ca. 1813, d. ? levde i Torp Norums sn, Bohuslän (O)
Ff fm far:
Lars Andersson, f. 6 dec. 1798 Lundby Spekeröds sn, Bohuslän (O), d. 11 okt. 1869 på Husebacken Spekeröds sn, Bohuslän (O)
Ff fm mor:
Elin Bengtsdotter, f. 16 aug. 1805 Västergård Groland Spekeröds sn, Bohuslän (O), d. 4 okt. 1837 Röd Spekeröds sn, Bohuslän (O)
-----------------------------------
Ff fm ff:
Anders Olsson, f. ca 1770 Romelanda sn, Bohuslän, d. ? (ev. i torpet Hjertsidan und. Lundby Spekeröd sn, Bohuslän)
Ff fm fm:
Anna Boye, f. 20 jan. 1778 Halleby Jörlanda sn, Bohuslän (O), d. 28 april 1835 Hjertsidan und. Lundby Spekeröds sn, Bohuslän (O)
Ff fm mf:
Bengt Andersson, f. 7 jan. 1770 Västergård Groland Spekeröds sn, Bohuslän (O), d. 18 nov. 1837 Västergård Groland Spekeröd, Bohuslän (O).
Ff fm mm:  
Anna Jonsdotter, f. 10 dec. 1759 Balkeröd Valla sn på Tjörn (O), d. 8 feb. 1833 Västergård Groland Spekeröd, Bohuslän (O)
------------------------------------
Ff fm fm far:
Lorentz Boye, f. 26 sep. 1728 Skällebred Grinneröds sn, Bohuslän (O), d. 6 sep. 1794 Lundby Spekeröd sn, Bohuslän (O). Kapten (mili.)
Ff fm fm mor:  
Ingeborg Lovisa Almgren, f. 1738 ?, d. 19 maj 1780 Lundby Spekeröds sn, Bohuslän (O)
Ff fm mf far:  
Anders Olofsson, f. 1718 Kollungeröd Långelanda sn på Orust (O), d. 16 maj 1793 Västergård Groland Spekeröds sn, Bohuslän (O).
Ff fm mf mor:
Elin Bengtsdotter, f. 8 nov. 1746 Groland Spekeröd sn, Bohuslän (O), d. ? 1810 Västergård Groland Spekeröds sn, Bohuslän (O).
Ff fm mm far:
Jon Rasmusson, f. 5 april 1721 Rörvik Valla sn på Tjörn (O), d. 24 nov. 1786 Balkeröd Valla sn på Tjörn (O).
Ff fm mm mor:
Ingeborg Månsdotter, f. 1 aug. 1721 Balkeröd Valla sn på Tjörn (O), d. 4 april 1787 Balkeröd Valla sn på Tjörn (O)
------------------------------------------
 
Jag stoppar här, men jag har mycket mer på Jockes ff fm fm, ff fm mf och ff fm mm sida +  barn, dop, faddrar, vigslar mm.
Mina källor är kyrkböckerna och några andra forskare bl a. Lennart Andersson, Göran Hermansson och Ove Tegnér med resp. källor.
Du får höra av dig till mig om du vill veta mer.
Vänliga hälsn/
Anki