NULL Skriv ut sidan - Roos, Ewa (f. 1949)

Anbytarforum

Titel: Roos, Ewa (f. 1949)
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2005-07-12, 12:35
I princip undviker jag att diskutera nu levande personer och då särskilt kändisar här i Anbytarforum, eftersom jag inte frågat dem om lov. De levande personer jag har frågat och fått tillåtelse av har jag lagt ut några få gånger.
 
Men idag finns redan mycket publicerat av personerna själva på hemsidor. Kändisar publiceras i Vem är vem? och liknande publikationer (höll på att skriva Vem vet var?  ). För att inte tala om dagspress, kvällspress, veckotidningar osv.
 
De flesta frågor om en persons anor, alltså inte personliga familjeförhållanden av idag kan väl inte vara särskilt känsliga, jämfört med allt annat som skrivs om särskilt kända personer? Flera har ju t o m skrivit här själva och uttryckt sin uppskattning över detta, men det hade varit bättre att fråga om det var ok först förstås.
 
När det gäller uppgifter som är offentliga och publicerade i någon tillåten form, så är det för mig ingen skillnad om dessa uppgifter publiceras på internet, när de redan finns i tryck eller på andra offentliga ställen.
 
Sedan kan man ha olika uppfattning om vad som ska vara offentligt och vad som ska få publiceras överhuvudtaget, men det är ju en i huvudsak annan diskussion.