NULL Skriv ut sidan - Kryssebodasläkten (Algutsboda)

Anbytarforum

Titel: Kryssebodasläkten (Algutsboda)
Skrivet av: Lennart Karlsson skrivet 2014-11-17, 15:45
Hej hopp. Glad i hågen efter den här holmgången tar jag nya tag och gör en ny sammanställning som inte är lika kontroversiell. Lite hjärnsläpp får man räkna med när man är äldre än vad Johan Gudmundsson var när han dog, tydligen senast 1684. Än är jag inte död. Eftersom jag inte hittat nån Sven i släkten så är Åke Svensson nog gift med ännu en dotter till Gudmund Johansson. Observera att den löjtnant Sven Mattsson Lind som påstås vara son till Matthes Johansson är son till Matthes Svensson och Karin Fullmosdotter i Huvudhult Alg (Högahult senare.)
 
JOHAN GUDMUNDSSON född i Krysseboda, död senast 1684 i Krysseboda, länsman, gift med Malin Persdotter, levde 1692
 
 
PER Johansson  död 1728 i Krysseboda gift med Bodil Månsdotter
 
MATTHES Johansson död 1700 i Krysseboda gift I med Elin , gift II med Elin Olsdotter
     Johan Matthesson död ca 1712 i Krysseboda  gift med Sigrid Matthesdotter från Eriksmåla, Alg
 
NN Johansdotter gift med Jon i Stamphult
 
ANNA Johansdotter  död 1690 (enl mtl) i Kuppramåla, Alg  (Vilhelm Mobergs anmoder) gift ca 1666 med Nils Hemmingsson
   Johan Nilsson f 1668 (dbk) i Kuppramåla  död 1738 ibm
   NN Nilsdotter gift med Håkan Svensson i Grevedshult
   NN Nilsdotter gift med Jon Påvelsson i Norratorp
 
GUDMUND Johansson född i Krysseboda, död 1724 i Krysseboda  gift I med Elin
 
   Johan Gummesson född 1657 (enl dödbok) död 1737 i Muggehult Ekeberga, gift med NN Svensdotter från Källeskruv
   Jon Gummesson född 1676 (dbk) död 1753 gift med Ingrid Bengtsdotter bosatt i Virkesjö och Baggeboda
   Per Gummesson död 1728  i S Svalehult, Madesjö gift med Maria Nilsdotter
   Anna Gummesdotter död 1730 gift med Per Carlsson Hermanstorp
   Karin Gummesdotter 1673 (dbk) - 1756 Selemåla
   Ingeborg Gummesdotter gift med Per Olsson Vackamo
   Maria Gummesdotter bosatt i Borstetorp troligen också i Hermanstorp
   NN Gummesdotter gift med Åke Svensson i Stamphult
 
   Gift II med NN Hemmingsdotter född i Huvudhultaö
 
   Johan Gummesson född 1687(dbk)  död 1751 i Krysseboda, gift med Brita Bengtsdotter
     
I morse cyklade jag igenom Krysseboda och rekognoserade. Hoppas nu på fler kompletteringar och evt rättelser till den här sammanställningen!!
 
LK