NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-28
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2007-02-27, 16:29
Hej Stefan
Jag håller med dig i dina inlägg. Det är saklighet och källkritik som saknas i senaste tidens faktartankar. Eftersom det från centralt håll, under senaste tiden har stängts trådar och avdelningar, är jag numera mer benägen att svara på mail. Jag kan ge ett kort svar till frågaren men resten får ske via mail. Jag skulle aldrig lägga in mitt material på förbundets server. De kan ju släcka ned och raderera mig om de finner så?
Bureättens nuvarande generationer bör stanna vid vad Urban och Thord kommit fram till. Resten bakom verkar vara myter och skrönor, som i vissa fall kan ha viss substans. Slott i Norrland är bara luft, likaså flyttade kyrkdörrar samt en befolkning, om den hade funnits då under medeltiden skulle ha rämnat och överbefolkat hela övriga Skandinavien. Befolkningsunderlaget norröver hade inte räckt till sådana armeer som Ulf påstår. Hoppas att han klarar sig ur de hundras med bara förskräckelsen, men han är ju en optimist  som få kan vara. Synd att inte detta ämne kunde vara mera seriöst, då kunde jag nog tillföra mer fakta som skulle kunna få forskningen framåt.
Jan-Christer