NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-28
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2007-02-27, 05:19
Med de lågintellektuella inslagen menade jag inte en person utan flera. Man får tycka vad man vill, man kan föra en sakkritisk diskusssion om det om man nu tycker att frågan är så viktig. Raljerandet över TV programmet mm och den långa, långa tråden med sarkasmer däremot tillhör avdelning vuxenmobbning, inte saklig kritik. Det handlar inte om Ulf har rätt eller fel, det handlar om att hålla en civiliserad ton. Bure har blivit religion för många av er, det tjatas och tjatas om och om igen om någonting som ingen vet något om. Vi har nu alla hört argumenten för eller emot i över 3000 inlägg och kan själva dra våra slutsatser och det behöver vi inte göra offentligt på AF.  
 
Jo, den typ av diskussioner som förs bl a under denna tråd skrämmer bort folk ordentligt, jag får numera privata samtal om vissa fenomen på AF. Jag tror personligen inte heller på avgiftsbeläggning, men inte för att det skulle skrämma bort amatörer, det skulle minska antalet intressanta frågeställningar. Vi är faktiskt alla amatörer, eller är det någon i denna diskussion som är professionell släktforskare, med omfattande, kvalificerad forskarutbildning, ett stort antal vetenskapliga publikationer i välrenommerade internationella tidskrifter och heltids yrkesverksamhet i just släktforskning? Det är ju just amatörerna som utgör släktforskarrörelsen, det är en hobby, man gör något man älskar, i den ursprungliga betydelsen av ordet amatör.