NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-19
Skrivet av: Lennart Lindström skrivet 2005-10-17, 23:42
Hej Ulf
Du lär knappast kunna påräkna någon större respons i detta forum. Av egen erfarenhet kan jag bara instämma i Marc Hernelinds inlägg på denna tråd lördag den 21 maj 2005 kl. 01.59, ur vilken jag citerar  
 
tyvärr får du sällan en riktig disskussion pga. av den inkompetens som vissa här på Rötter visar. De talar hellre än tänker och ger sken av kunskap som dom inte har
 
Här finns många tyckare, som inte för diskussionen vidare via egna resultat och källor för sina påståenden. Ett lysande undantag är Kaj Janzon, som redogör för kända fakta, vilka ofta inte motsäger utan bara kompletterar ens egna funderingar. Läs hans inlägg mycket noga (inte vad andra tyckare här senare ofta felaktigt tolkat in i hans inlägg), och dra sedan dina egna slutsatser ur detta. Han har i ditt fall (så vitt jag förstått) redogjort för hittills kända platser, inte bedömt dina påstådda fynd i Birsta.
 
Vill du ha respons måste du nog söka stöd i andra grupper. Jag rekommenderar Västernorrlands Länsmuseum eller kanske den Sundsvallsgrupp inom Bureätten (?), som också förtalats av vissa på detta forum om nu dina inlägg här är allvarligt menade.
 
Vill passa på och tacka för dina föredömliga inlägg Kaj