NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-03
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-06-12, 01:27
jag svara bara på frågan kära anbytarvärd det jag och många andra tror jag hoppas få ut av den här föreningen är 1)Genealogiskt utbyte inom Buresläkten genom bland annat  släktträffar,2)följa nyher om Buresläkten genom ha en medlems tidning som uppdaterar debbater om Buresläkten från olika länder och olika  områden, Genetiskt, Arkiologiskt,från Arkiven dvs Medeltida brev,även Genealogiska frågor,Historia ect. 3)den heter Bure Akademin för att den inte Skall förväxlas med enbart en Genealogisk förening för vi hoppas få medlemar som är duktiga Historiker,duktiga runforskare ,duktiga genforskare,och duktiga släktforskare med duktiga innebär så nära experter vi kan komma,vi kommer även att inrikta oss till barn och ungdomar,familjer genom festliga saker som bure spelen,motivet är att få fram Buresläktens Historia och att kunskapen om släkten,tradtioner skall öka hos de unga.Sten Rigedal är bara en i bland oss som börja med Bureföreningen för vi insåg behovet av en lands täckande förening  vi hoppas ju att Styrelsen bytts ut emmellanåt av olika personer som brinner för sin släkt.alla är välkomna att man har olika åsikter är bara nyttigt och man kommer framåt genom disskutioner och semeinarier men förförsta gången i sveriges historia så inbjuds pensionerade runstenforskare och arkiologer,docenter i genforskning i samma förening som släktforskare för utbyte av uppgifter. det var mitt svar till dej Björn du är också välkomen att bli medlem.