NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-03
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-06-06, 14:37
Michael Lehman varför inte gå med i Bure föreningen efter som du själv är Buresläkt så får du väl vara med om att inga villoläror Sprids som du sa till min vän Ann Lindblom. jag förstår inte varför detta angripande på en som inte är inriktad på genealogi hans kunnande är inom Historia ect. iden här Bureakedmin som är lite väl högtravande namn ingår olika expertisområden Historia Arkeiologi ,Runforskning ,Genforskning,Genealogi rättsmedicin,arikviarier ect för att just så nära historien vi kan komma är målet, jag har tillexempel i ett inlägg idag märkt jag ändrat stånd punkt på vissa saker och andra saker har jag särkt min ståndpunkt,tillexempel har jag ändrat mej med min syn på Anna Segersdotter Att hon var mor till Hans Larsson(Bure) 5 barn och i sitt andra gifte med Olaus Martini 1608 fick hon ett barn Anna Olofsdotter född 1609. och Att hon var styvmor till Antihelius Barnen. det är sånt man kan läsa i anbytarforum när jag fått många indicier så att jag bytter åsikt även om Kerstin Zyntiha att jag vet inte varför hon är dit satt som fru till Hans Larsson Bure men hon är inte någon mor och frågan är om hon ens var gift med Hans Larsson (Bure) eller om hon som olof Håkansson bara är dit satt i tron att detkan vara rätt.jag det är ett exempel på att jag ändrar min uppfattning om det visar sig vara fel.
så Michael dra inte på förstora växlar en sån här förening kan vara till nytta för bure forskningen.du vej inte än vilka som kommer att vara med och vad dom kan tillföra .