NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-22
Skrivet av: Nils Olofsson skrivet 2005-03-21, 22:58
Jahaja, så det är alltså antalet källhänvisningar i en hypotes som är det avgörande för ett resonemangs trovärdighet. I så fall leder ju enligt Rybergs argumentationsteknik,  Kjell Lundholms resonemang med många osäkra moment med 7-3 mot hans eget inlägg.  
 
Anders Ryberg fortsätter att vara insinuant mot personer som inte kan försvara sig. Med kvädet, Alltså har jag 3-0 i källhänvisningar mot din omhuldade professor... antar jag att du syftar på Juoko Vahtola. I all den nyare forskning om norra Sveriges historia jag läst under våren tillhör han en av de mest citerade. Om jag minns rätt var det Lennart Lindström som klistrade in ett avsnitt ur en nätartikel om Torneås historia av honom, för att han ville understryka vissa ståndpunkter i ett resonemang. Den artikeln såg inte ut att vara tänkt som en vetenskaplig artikel utan var publicerad på en turistsida för Torneå kommun. Att misskreditera Vahtola för detta, är snudd på ärekränkande.
 
Min fråga kvarstår,  om man likt Sikeborg håller Bureus för trovärdig åtminstone ned till Anders Olofsson och kanske till Olof Hersesson, kan då de medeltida brev Lundholm hänvisar till i sin teori, skänka trovärdighet åt ytterliggare ett par släktled?