NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-25

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-25
Skrivet av: Robert Hammarstedt skrivet 2006-09-24, 17:37
Q.S Bure, Salo Mondenvise, Ingrid Gunnarsson, Christina Claesson, Erik Holmlund, Lars Nylander och Lars Öhman! Ni bör försvinna från denna debatt om ni inte anger åtminstone er mailadress.
Är ni rädda för skräpmail till er mailadress kan ni ange den liknande som r_hammarstedt at hotmail.com viket jag gjort i detta inlägg. Jag använder min hotmailadress i officiella sammanhang på Internet eftersom jag vill skydda min riktiga mailadress från skräppost. En hotmailadress kan man snabbt erhålla från www.hotmail.com
Anonyma inlägg saboterar för hela rötters Anbytarforum. Vi riskerar med ert agerande att bli av med denna typ av kommunikation. Har ni något att tillföra debatten så ange åtminstone er mailadress.  
Det är lätt att sitta som anonym avsändare och debattera. Vill man vara med och tycka skall det vara på samma villkor för alla.  
Ni bör dock veta att det går att få fram vem som skickat inlägget! Administratören kan via loggfil se vilken IP-adress inlägget är skickat från och på så sätt kan man härleda avsändaren.
Jag tycker det är oförskämt att komma med anonyma inlägg oavsett vad man tycker om andra inlägg.
Vi måste kunna respektera varandra och andras åsikter utan att bli oförskämda och göra det i osynlighet. Ulf S, Björn T, Carl S, Elisabeth T, jag och flera andra som har haft synpunkter i denna debatt står för våra åsikter och vågar lämna mailadresser.  
Jag delar inte Ulf S:s åsikter (ännu), men jag tycker att personliga angrepp inte hör hemma bland vuxna människor. OK, Ulf har framfört en teori som vi andra har svårt att smälta. Vi vill ha förtydligande av honom och han har visat vad han har att komma med. Varför inte svara med inlägg på ett någorlunda artigt sätt?  
 
Jag hoppas att man ändrar reglerna för inlägg på Anbytarforum, åtminstone att man kräver att mailadress SKALL anges. Det bästa vore att man angav en användare med bekräftad mailadress.  Nackdelen med detta vore att kanske inte få seriösa inlägg från t ex utlandet.  
Eventuellt kan man ha ett separat forum för Rötters vänner? Kanske ett alltför elitistiskt tänkande? Men det vore skönt att slippa Salo Mondenvise m fl.
 
Jag betraktar anonyma inlägg som mobbning. Ingen människa har gjort sig förtjänt av mobbning, förutom de som utför denna avskyvärda handling.
 
mvh, / Robban
 
PS, detta inlägg handlar inte om Sköns kyrka med omnejd, däremot om inläggen i denna debatt,  
DS.