NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-09
Skrivet av: johan skrivet 2007-07-01, 01:26
Det finns en del aspekter på skriverier angående den s.k Bureätten. Jag kan sätta upp några kategorier, fantaster och historiker. Vilka som är A och B får dom lärda tyda. Ulf är en  trevlig prick men varken historiker eller genealog är han. Marc är  kunnig men blandar samtida källor med hörsägen och  skrönor i ett enda virr / varr så att totalt kaos uppstår, dessutom ger han ut böcker och CD material med dessa uppgifter som sprids bland amatörförskare och  hemsidebyggare utan minsta lilla källkritik och därmed blir det en sanning. Båda dessa personer som oftast själva tycker att dom är mobbningsobjekt tycker jag behandlas med ganska stor respekt ( se övriga Buretrådar ) för att man är motståndare till en teori / åsikt ska man inte klassas som mobbare.
 
Ps: Med se övriga diskussioner i Bureätten menar jag att man bör studera dessa för att se hur både U och M står sig jämte andra. Att se Urban Sikeborg åter delta och tyvärr försvinna igen är tragiskt. Att få en sådan seriös forskare att åter komma igen och  delta i Burediskussionen men sedan kritiseras utan belägg med ett hopkrafs av hörsägen-rykten-misstolkningar- och gamla fabler är skandal. Så ni som har tycke och vetande om hur folk behandlas i Buretrådarna bör också läsa dessa ca 4117 inlägg innan allt prat om mobbning förekommer. Jag tycker inte illa om Marc eller Ulf, däremot är deras källkritiska forskning under all kritik.
 
Johan