NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-29

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-29
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2007-06-28, 21:55
Problemet Björn...är ju... att du och många här verkar ha en övertro på experter av olika slag, ni verkar hela tiden vänta på att någon auktoritet skall uppenbara sig och ge alla svar. Förmodligen har du - och många andra - bara väntat på att Länsmuseet i Härnösand eller riksantikvarieämbetet skall gå in och skriva något om ruinresterna (där vid Birstaberget) och ge någon enkel förkalaring till Ulfs fantasier! Men märker du inte...det kommer inga sådana...varför? Mina 6 frågor står kvar obesvarade!
 
Lär dig att lita till vad dina EGNA ögon ser Björn och inse att alla myndigheter och experter kan MISSA viktiga saker och göra misstag! Ni har alla sett bilderna på de två murarna och ruinresten och INGA bra förklaringar har hitintills kommit fram ang. detta.
 
Jag är beredd att erkänna att det finns personer här som ligger skyhögt över mig inom vissa områden - bl. a. Urban Sikeborg och Kaj Janzon - men jag tror mig också äga något som kan kallas för: ett sunt förnuft! Tills jag får en godtagbar förklaring på de intressanta fynd som gjorts där i sluttningen vid Birstaberget kommer jag att vidhålla att det mycket väl kan ha legat ett slott/borg där - sen får alla experter i världen säga vad de vill!
 
Vänligen
 
Ulf