NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-15
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2007-06-14, 17:08
Till Stefan Simander: Allt det du tar upp har redan skett! Länsmus?et är informerad om de två murarna, riksantikvarieämbetet likaså, mus?et i Sundsvall har också fått material. I två år har jag gått ut nu med inf. om allt detta, debatter har rasat i AF i månader, Peter Karlsson, Robert Hammarstedt mfl. har lagt ut den ena kartan efter den andra, de har kollat upp lantmäteriet etc. Amatörforskare i både historia, genealogi och arkeologi har följt denna debatt här på AF och yttrat sig, medier är informerad om fynden...snälla Simander ALLT har nog redan gjorts ang. denna sak! Skulle det finnas en enkel förklaring på de frågor jag ställt ovan skulle det nog ha kommit fram vid det här laget MEN så har INTE skett!!
 
Och då menar du...att jag skall böja mig för faktum!...jag måste småle...Köra Stefan Simander...skulle det enligt dig kunna vara  OMÖJLIGT att jag faktiskt skulle kunna ha RÄTT? Att den enklaste förklaringen på mina frågor är: att det HAR legat ett gammalt slott/borg där!!
 
Roligt att du gillade min låt...tydligen finns det iallefall ETT område jag är bra på!
 
Trevlig sommar!
 
Ulf