NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-15
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2007-06-14, 01:09
Till Peter Karlsson: Jag får inte fram kartorna!
Har vi inte fått fram nog med kartor nu Peter?
 
Ok...då tar vi om det:
 
Frågor:
 
1. Vad föreställer den lilla rundeln längst till höger på min rek.bild? Vad har stått där?
 
2. Varifrån kommer de ENORMA stenmassor som ligger på åkern strax framför ruinsresten?
 
3. Om den stora muren vid ruinresten är gjord i modern tid av Sköns Kommun, VARFÖR är den då bara halvfärdig och slutar mitt i en länga? Tror någon att en kommun bygger prydnadsmurar på detta sätt?
 
4. Anser Audiotoriet på AF att det rör sig om en slump att precis där den stora halvrundeln till höger legat pumpar det upp vatten ur marken idag då det regnar! Varför just DÄR och ingen annanstans!?
 
5. Är det en slump att precis där vi funnit ruinsresten placerar den gamla berättasägnen Fale Bures slott?  
 
6. Är det en slump att de två murarna som vi funnit uppe vid skogsbrynet timar ruinresten exakt (se bilden)! Tycker ni inte att det verkar vara lite väl mycket slumpar här och tillfälligheter? Om murarna hade legat rakt oanför ruinsresten hde man ju direkt kunnat avskriva allt tal om ringmurar runt slottet - håller ni med?
 
Snälla Nicklas Rosenbalck, Stefan Simander, Lars Öhman och alla andra...försök iallefall att svara! Om ni däremot inte gör det...tycker jag också att ni skall sluta upp med att raljera med mig (och även Marc) från och med nu!
 
Vänligen
 
Ulf