NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02
Skrivet av: Börje S Eriksson skrivet 2007-06-02, 18:57
Jag har tittat på den där skissen som Ulf har gjort och undrar vad det är för bild till vänster, precis under pilen från texten Cement-vägen idag.
 
Är det den där Adelsstenen som Ulf har pratat om? Ser ut som en böjd arm längst ner på stenen och ovanför ser det ut som en överkropp som ungefär i mitten av stenen(?) sluter med ett ansikte(?). Ser ut som två ögon med en lustig näsa, stora öron och en sorts luva på huvudet. Utan att vara elak ser personen nästan ut som tomten eller någon av de sju dvärgarna på julafton. Om det är den där adelsstenen, finns det någon bild på den i verkligheten? Har aldrig sett stenen på bild förut.
 
Och som sagt Ulf, jag vill verkligen inte vara elak, försökte bara beskriva vad jag såg på bilden. Skriver detta för att det nog annars kommer någon och anklagar mig för förlöjligande av dig.
 
Lycka till i din forskning om Bure Ulf! Jag tycker att du är en vitaminijektion i det här forumet. Det finns ingen på det här forumet som kan få fart på en diskussion som du. Kolla aktiviten så fort du gör ett inlägg!