NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2007-06-02, 16:17
Ja vänner...jag har nu gjort allt som står i min makt ang. detta...tyckte det var viktigt att få ut den senste rek.-bilden då jag ville visa hur de två stenmurarna uppe vid skogsbrynet låg i perfekt timing med ruinresterna nedanför, likaså hur jag tycker mig ha funnit stenrester efter de två högra ev. ringmurarna uppe vid skogsbrynet - det senaste är nog förm. nytt även för Robert Hammarstedt? Ville även att det skulle dokumeneras att jag sett vatten pumpa upp ur marken alldeles där den stora högra rundeln legat - som idag är bortschaktad.  Nu måste proffs taga över detta, jag har gjort mitt nu!  
 
Ni får gärna studera bilden noga och komma med kommentarer. Som ni redan vet så avvisar jag tanken på att ruinresterna skulle vara en mur - byggd i modern tid - för att lyfta upp marken så man kunde bygga ålderdomshemmet. Det finns enligt mig två starka skäl som talar EMOT detta: dels att muren slutar tvärt mitt i längan (se tidigare bilder utlagda under andra rubriker) så skulle aldrig en kommun (Sköns kommun) kunna bygga en mur - alltså halvfärdig! Dels talar den lilla rundeln till höger för att det rör sig om något annat. Även de stora stenmassor som ligger strax framför ruinsresterna talar för att något mycket stort legat där! Stenmassorna måste ju ha kommit från någonstans!
 
Sammantaget tycker jag att allt detta material som jag och vänner här på rötter lyckats taga fram skall räcka för att vidare undersöknngar skall göras av området.
 
Nu måste jag iväg igen.
 
Vi ses!
 
Ulf