NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2007-06-01, 20:52
Men snälle Ulf, vad är det detta för goddag, yxskaft?
 
Du begär att alla här ska hjälpa dig med att få expertar av alla de slag intresserade av att studera alla dina påståenden och fynd, inklusive undersökning med jordskanner; och vi ska alla förklara både det ena och det andra och det trettiofjärde för att motbevisa dina teorier.
 
Men när man ber dig om något som är rätt elementärt för någon som är påläst på ämnet (för det är du väl?), nämligen en lista med samtliga kända källor till uppgiften att det ska ha stått ett slott i Skön/Birsta, då blir det märkligt svårt att få svar...
 
Det är alltså inte Joakims sak att hjälpa mig med mina frågor om Arvid Engqvist - det är din sak att kontrollera om du har noterat rätt författarnamn och titel på det verk som du har angivit som en av dina källor!
 
F.ö. har jag inte avstått från att svara på dina frågor för att det är svårt, utan för att jag tar ett steg i taget. Först gäller det som sagt att fastställa vilka källor det finns - och om du är seriöst intresserad av att det här blir ordentligt utrett och vill att din forskning ska bli tagen på allvar, så upplyser du naturligtvis om vilka källor du har använt dig av för att komma till slutsatsen att slottet har funnits.
 
Din tystnad om ytterligare källor tolkar jag som att listan nu är komplett. Är det rätt uppfattat eller kommer det mer efter sim- och taxiturerna?
 
Simma nu inte ut på för djupt vatten bara! J