NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-02
Skrivet av: Peter Funke skrivet 2007-06-01, 13:10
Vis av skadan har jag lovat bl.a. mig själv att inte engagera mig i den här tråden, men jag måste bara fråga dig två saker, Ulf:
 
1/ När Du skriver vad vi sysslar med just nu i sluttningarna vid Birstaberget är ARKEOLOGI!, så undrar jag dels vilka vi är, och varför det skall diskuteras arkeologi år ut och år in på en genealogisida? Har Du försökt att väcka frågan på en arkeologisida som omväxling?
 
2/: Hur kommer det sig att Du tror att det skall lossgöras resurser av medlemmar på denna sida för att hyra en jordscanner? Du har tagit upp ämnet gång på gång, här nedan är utdrag från det senaste halvåret. Du har fått tips om var man kan fråga efter jordscanner, men då har du i sedvanlig ordning backat från ämnet för att återkomma till det senare igen. Vill Du att det skall startas en insamling här, eller vad är anledningen till den återkommande uppmaningen?
 
Nu måste det göras en grundlig undersökning av slottsområdet, gärna med en scanner, hjälp till nu alla med detta istället för att kverullera så mycket!  
- - -
Nu gäller det bara att få fram en scanner - någon som anmäler sig?  
- - -
 
Får vi bara tag på en scanner nu Robert kanske vi kan återända en sväng framöver till brottsplatsen!?  
- - -
Hjälpt till nu, alla goda krafter, med att få fram en grundlig vetenskaplig undersökning av området, gärna med jordscanner också! Vore det inte fantastiskt om vi kunde få fram avgörande bevis angående denna gåta som gäckat forskare i århundraden!  
 - - -
Är det inte dags att återvända till brottsplatsen i sommar Robert...med en jordscanner!!??