NULL Skriv ut sidan - Bureslott

Anbytarforum

Titel: Bureslott
Skrivet av: Lennart Snabb skrivet 2007-07-28, 21:30
Jag har följt denna debatt under sommaren Och tycker mig förstå Ulf som prövar teorier, teser, hugskott om något i en dunkel forntid. Han kastar ut krokar och hoppas att någon har något lite kött att sätta på hans ben. Det kan jag förstå.
 
Men jag förstår inte alla dessa som inte tillför ämnet något alls utan endast häver ur sig nedlåtande och rent av kränkande tillmälen. Angrepp på honom som person, som släktforskare m.m.  
 
Så, visst ge honom fakta som bevisar eller vederlägger hans id?er, men avstå ifrån dessa fula tacklingar. Jag tycker att ni - hans värsta belackare - ger en dålig bild av er själva. Man MÅSTE ju inte angripa ULf, man kan ju faktiskt bara låta bli att följa denna tråd om man inte har något att tillföra den.
 
Detta forum måste väl kunna ge plats för olika vägar att nå ett resultat, positivt eller negativt ! Men det verkar bara som att experter får uttala sig och då i mycket exakta och odiskutabla termer. Ve den som tabbar sig eller är ute och cyklar.
 
Det är stundom ett mycket hårt klimat som framträder här i olika diskussioner, och jag saknar en lite mjukare linje som vi vanliga småforskare har gentemot varandra. Vi - de flesta - har ju inget anledning att såra varandra, så varför gör somliga det då !
 
Att bannlysa och stänga av en debattör vore enligt mitt förmenande helt fel, det skulle i så fall vara om någon uttryckt sig nedlåtande och kränkande genemot en person vid ett eller flera tillfällen.
 
Ulf S. må vara en drömmare och full av fantasier och vilda id?r, men snälla ni, visa en lite mjukare attityd. Detta påverkar stämningen på Forumet även utanför den aktuella tråden.
 
Hälsningar till Ulf S. och alla andra som är engagerade i frågan.
 
LSn