NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-03-14, 17:35
Nu vart det många på en gång att svar Nicklas  du komm in mitti disskutionen, saken var den att Björn fråga mej om det bara var Johan Bure som stödjer det historiska som Fale Bure d.y. gjort. Då tala jag ju om Fale (Hin Unge) Bure för det var ju han som gjort något historiskt och nämnde de könikörer ovan som också tagit uppsaken,sen fick veta Björn var ute efter Fale Bure D.y. nämnd 1348-1363 lagman i skön Den Som Bygden ansåg vara Fale Bure d.y. men han har ej gjort något speciellt historiskt och jag tala om att båda funnits och blivit begravsda i skön kyrka och många blandar i hop  dessa  grejen är att efter bygden har en del valt att endast tro på den som bure ättling och en del har valt att tro på Johan Bureussom Bureättling,så når jag säger jag tror på bureus då blir bygden anhängarna sura och vill ha bevis och tvärt om men min nyhet är att jag tror båda var Bureättlingar och jag har stöd för det men det tar så långtid att man behöver ta det i seminarium,för tex nu jag  vet att nicklas är insatt och kunde därför dra kort versionen nu vad vi diskuterar. som du vet är det relativt tunt på båda teorierna och det är det vi hoppas ändra på till seminariet