NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-03-13, 11:47
Eftersom du aldrig kommer att få ett svar här av Karl-Henrik Gustavsson som troligtvi inte besöker det den här hemsidan  som många andra av olika skäl. så får jag väl svara att han visst har Medicin historiska inslag i artikeln,och den får man del av på seminariet.
jag får väl till dej som inte kommer citera hans hans egna ord om artikeln.I ett brev till redaktören docen kjell Hellsström Från gen runsten diarenr..... som vi sände som förslag  till förkortning och vissa tillägg vi har kortat ner inledningen beträffande den genealogiska kartläggningen ,men tycker fortfarande att det är av intresse att inledningsvis också ta med vår Släktforskning,som ger belägg för att anlget för Sjögren-Larsson  syndrom  förts upp från medelpad i början av 1300talet ,vad som också talar för det är de patienter med västerbottens syndromet ,som fötts utan för västerbotten samtliga härstammar i från ett område  vid indals älven från vilken en gren av familjen Fartengson invandrade till västerbotten 1327 med anlaget för sjögren-Larsson syndrom vad som starkt indikerar detta är barnen födda i sundsvall trakten har samma Sjögren-Larsson Mutationskromoson(Haploytp)som de patienter som är födda i Västerbotten,Jag tycker också det är trevligt att få med ettlitet avsnitt som är av medicinskt-Historiskt avsnitt och kulturhistoriskt intresse i Artikeln  serien mannen (kvinnan ) Bakom syndromet är ju mycket lockande och läsvärd ,eftersom man även där tar upp gångna tider / Mvh Karl-Henrik Gustavsson  
jag hoppas det stillar ert nyfikenhet för mer tar jag inte upp här nu och som sagt han hörs den 9 April mvh Marc