NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-15
Skrivet av: Michaël Lehman (Philippos) skrivet 2005-03-12, 23:25
Som vanligt talar Hernelinds inlägg för sig själva, och de säger (också detta som vanligt) mer om Hernelind än om dem, som han angriper.
 
Jag kan dock redan nu meddela, att jag inte kommer att närvara vid detta seminarium. Anledningen är inte, att jag är ?feg?, utan att annonseringen av seminariet kommer mindre än en månad i förväg, vilket är alldeles för kort tid för mig. Jag är helt enkelt sedan länge uppbokad den 9. april. Det är mycket tråkigt, att man inte annonserade seminariets tid och plats tidigare, ty jag hade mycket gärna bevistat seminariet.
 
För övrigt, Hernelind, kritiserar jag inte professor Gustavsson innan han har kommit till seminariet, ty vad han kommer att framföra där, vet jag inte än; jag kritiserar honom tio år efter det hans artikel publicerades... Kritiken ovan rörer ju vad, som påstås i artikeln, inte vad han eventuellt kommer att säga vid kommande seminarium (vad han där kommer att säga vet nog bara han själv än så länge, även om man med ledning av hans artikel kan lista ut huvuddragen).
 
Hernelind, om du är intresserad av vad ?[jag] menar med att läkarna kritiserar honom?, kan du läsa den diskussion, till vilken jag länkar ovan, och särskilt Torsten Berglunds inlägg onsdag den 26 jan 2000 kl. 17.19 (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=63545).