NULL Skriv ut sidan - Buresammanfattning!

Anbytarforum

Titel: Buresammanfattning!
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2010-03-07, 18:46
Jo visst är det som jag skrev en för stor kostym. Det skall väl vara den här ätten och möjligen heliga Birgitta som är evighetstrådar. Jag tycker jag fått ett bra svar utav Boström gällande (B). Fast jag måste fråga Nygård, var tycker du vi skall läsa utav de nästan 5000 inläggen? för att ha en möjlighet att bilda sig en uppfattning! Denna tråd var ett försök att lösa den gyttjan.
 
Får jag då lov att fråga en sak. Detta skulle bli en följdfråga, men den passar bra att ta nu. Vilket är skälet att inte godta (B)Olof Hersesson som ana? såsom Boström gjort.
 
Personligen kommer jag osökt att tänka på leken man gjorde i skolan som hette viskleken. En viskar något och så är det tanken att den sista skall återge det den första sade. I början av skolåldern så stämmnde det bra/ofta, för att sedan när tid passerar och man blir stursk så tenderar det alltid att bli något helt annat. Fast här har ju då bland annat Sikeborg redogjort att flera led redovisat samma resultat för att godtaga kedjan. För att då fortsätta viskleken: ofta delade man ju upp klassen på hälften för att se vilka som hade rätt enligt frökens mening. Den som var först och hade rätt vann. Nu beror det ju självklart på geografiskt avstånd var klassen/ättlingarna befann sig i leken/livet, men liksom deltagarna lyssnade intensivt på det andra laget för att snappa upp något som gav fördel, skulle det då inte kunna hända att Bureättlingarna faktiskt var påverkade utav varandra?  
 
Jag finner det lite synd att det inte redan kommit något svar från (C)-alternativet. Fast det kanske kommer om man finner frågan värd, annars är det väl inte så!
 
Vänligen Patrick