NULL Skriv ut sidan - Östlund

Anbytarforum

Titel: Östlund
Skrivet av: Peter Mellgren skrivet 2010-10-09, 23:00
Hej
Jag söker all information jag kan få om min farfar, Stig Gustaf Lennart Östlund f. 1921-12-03 i Ed(Y) d. 1979-01-22 i Bromma (AB).
Stig kallades för Stickan av sina polare.
Han är begravd 1979-03-29 i minneslunden på Råcksta begravningsplats i Vällingby (AB).
Denna informationen har jag fått efter egen forskning på släktforskningsskivor m.m.
 
Jag har aldrig träffat min farfar, men jag har ett mittuppslag från Expressen, söndag 9 december 1973, som ger en bild av Stickans liv under en tioårs period. Artikeln börjar med orden: Stickan var en bostadslös luffare, ett vrak på Stockholms gator...nu lever han lyckligt på ett litet torp i Västergötland. (I Skaraborgs län utanför Skövde)
Tack vare en reporter på Expressen fick min farfar en ny chans. Han skrev ett brev till Expressen och undrade om dom var intresserad av att följa upp hans fall som hade ett lyckligt slut. I det brevet skriver han att Expressen tidigare har gjort ett stor reportage om honom i samband med att reportern hjälpte honom.  
Om någon skulle kunna hjälpa mig att spåra upp denna artikel vore jag otroligt tacksam.
 
Jag vet att han satt inne när min far föddes 1947, men jag vet inte var.
 
Ni som har tillgång till register och annat som kan hjälpa mig att få veta mer om min farfar. Era resultat skulle vara ovärdeliga för mig. Han dog innan jag hade fyllt ett år, min farmor har inte haft någon kontakt med honom sedan min pappa föddes och min pappa fick heller aldrig träffa honom.
 
Snälla, hjälp ett barnbarn som vill sy ihop släktbanden.